fredag 10 februari 2017

PostNord......

....går med brakförlust!
Nämen, det var konstigt, hur har det kunnat bli så?
Det vet jag: Total inkompetens!
I mitt förra inlägg om just detta fantastiskt misskötta företag kan man läsa om hur min beställning valsat runt i Sverige under tre veckor för att sedan skickas tillbaka till leverantören.
Nu har detta utvecklats till en räcka av missförstånd mellan Klarna (som ska ha betalt) leverantören  och mig.
Sjutton mail har gått fram och tillbaka där jag i minst tre har deklarerat att jag inte vill ha varorna på nytt eftersom det finns anledning att misstänka att tunna lampor av glas knappast ska ha klarat av PostNords behandling.
Lika förbannat skickar leverantören paketet på nytt med en krystad förklaring om missförstånd mellan Klarna och dem själva.
Gissa om jag inte kommer att lösa ut varorna även om PostNord skulle hitta hit?
Resultatet är: Inga underbart vackra lampor som skulle förgylla mitt sovrum, en massa tid nerlagd och inte minst frustration.

PS. Att det tog sex veckor för dem att dela ut julposten förra julen inom en radie av tre km säger väl den del också!  
 

Inga kommentarer: