torsdag 10 november 2016

Musskrämmarens....

....effekt diskuteras livligt i dessa tider då mössen tycker att det är bra mycket trevligare inomhus än ute i kylan. Och vem tycker inte det?
Alltnog, förra hösten försvann min gästvänlighet, i alla fall vad beträffar små fyrbenta gnagare i takt med att fällorna tömdes och jag fick inhandla en ny mus till datorn.
Nu tänkte vi att vi skulle mota Olle i grind och inhandlade två elektroniska musskrämmare.
Husbonden installerade den ena i källaren till att börja med.
Någon dag efter spreds en obehaglig lukt på övervåningen och orsaken var en död mus i fällan.
Huruvida den begått självmord innan vi monterat apparaten vågar jag inte svära på men Husbonden monterade den andra på nyss nämnda etage och tro det eller ej, sedan dess har vi varken hört eller sett spår av några ovälkomna gäster och det är tre veckor sedan.
Jag kan inte garantera effekten men nog är det värt några hundralappar att pröva.
Tilläggas kan att vårt hus är förhållandevis stort (prästerna behövde stora ytor förr) och jag kan nog tänka mig att man kanske behöver en på första våningen också.
Fortsatt rapportering följer.
 

4 kommentarer:

em sa...

Tack för rapporten - nu har jag beställt en.
Förhoppningsvis ska den söta lilla gynnaren som jag delar kök med, inte gilla ljudet!
Margaretha

reneesfotoblogg sa...

Margaretha: Hoppas verkligen att det fungerar! De må vara hur söta som helst men jag vill inte ha dem inomhus.
Renée

Birgitta sa...

Du ska vara glad att det är möss, här har vi drabbats av råttinvasion! och då snackar vi om stora feta brunråttor ;-) urk

reneesfotoblogg sa...

Birgitta: Fram med geväret eller utöka familjen med en strävhårig fox, då djävlar!