fredag 26 augusti 2016

Bokmal...

....är väl troligt att man kan kalla mig.
Jag läser nämligen så "ögera blör" som dom säger här på landet.
För ett antal år sedan försvann koncentrationsförmågan när det gällde det tryckta ordet och jag kunde under många år inte läsa en bok, kom aldrig längre än till första raden.
Orsaken till det är en annan historia dock kunde jag lösa korsord och blev med tiden riktigt duktig på "svåra" korsordsmakare.
Förra året bytte jag upp mig till en "android" telefon (man vill ju hänga med) och tyckte väl att jag måste utnyttja en del möjligheter.
Såg reklamen för Mofibo och fastnade för möjligheten att kunna läsa så mycket jag ville för en fast summa i månaden.
99:- de första sex månaderna och sedan 129:- per månad.
Gissa om jag har läst?
Över nittio böcker sedan första augusti förra året.
"Mitt namn är inte Miriam" var första, sedan triologin om Maj av Kristina Sandberg och nu har jag halkat in på deckare. Läser just nu Lars Keplers "Sandmannen" som är så utstuderat "uschlig" att jag knappt vågar läsa den i ensamhet.
Trodde inte att det skulle gå att läsa på den förhållandevis lilla ytan som en telefon ändå är men det går utmärkt och jag är glad att jag fått tillbaka glädjen att läsa en god bok.

2 kommentarer:

Mian sa...

Själv har jag upptäckt ljudböcker. Lyssnat på "Britt-Marie var här" nyligen. Underbar uppläsning av Marie Rickardsson. Gillade inte den första timman...höll på att ge upp, men sen följde 10 underbara timmar. Ville att den aldrig skulle ta slut.
Tror att denna bok ska lyssnas på hellre än läsas faktiskt. Hon läser suveränt.
Tror att du skulle gilla Britt-Marie, eller har jag fel?

reneesfotoblogg sa...

Mian: Tack för tipset, ska testa att lyssna. Av någon anledning har jag svårt med det, tappar koncentrationen. Under alla omständigheter ska jag läsa den. Skulle önska att jag kunde lyssna för det finns ju så många fantastiska uppläsare.